Wydział Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego zapewnia skuteczną i efektywną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną Rady, Komisji i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, prowadzenie spraw kadrowych i szkoleń pracowników, a także spraw z zakresu prawno-administracyjnych. Wydział koordynuje w zakresie organizacyjnym prace Wydziałów, Referatów, Zespołów i samodzielnych stanowisk bezpośrednio podległych Staroście. Wydział współpracuje z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami, a także innymi organami administracji państwowej i samorządowej, w szczególności współpracuje z:
1) Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli;
2) Komendą Powiatową Policji w Zduńskiej Woli.
W skład Wydziału Organizacyjnego i Zarządzania Kryzysowego wchodzi:
1) Referat Organizacyjno-Administracyjny;
2) Referat Biuro Rady i Zarządu Powiatu;
3) Referat ds. Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa;
4) Stanowisko ds. Kadr;
5) Referat ds. Informatyki.
W ramach Referatu Organizacyjno-Administracyjnego utworzone są następujące stanowiska:
1) kierownik referatu;
2) ds. administracyjno-gospodarczych;
3) ds. obsługi kancelaryjnej;
4) archiwisty zakładowego.
W ramach Referatu Biuro Rady i Zarządu Powiatu utworzone są następujące stanowiska pracy:
1) kierownik referatu;
2) ds. obsługi Rady i Zarządu.
W ramach Referatu ds. Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa utworzone są następujące stanowiska pracy:
1) kierownik referatu;
2) ds. obrony cywilnej;
3) ds. zarządzania kryzysowego;
4) ds. spraw obronnych.
W ramach Referatu ds. Informatyki utworzone są następujące stanowiska pracy:
1) kierownik referatu;
2) informatyk.
Do zadań Referatu Organizacyjno-Administracyjnego należy:
1) opracowywanie i wdrażanie projektów nowelizacji Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji;
2) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
3) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;
4) prowadzenie zbioru porozumień dotyczących zadań powierzonych innym jednostkom;
5) prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty;
6) prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
7) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
8) zarządzanie budynkami Starostwa oraz prowadzenie spraw dotyczących majątku Powiatu;
9) prowadzenie działalności związanej z technicznym funkcjonowaniem Starostwa, w tym planowanie i prowadzenie remontów oraz konserwacji wyposażenia technicznego pomieszczeń biurowych;
10) zabezpieczenie mienia Starostwa przed kradzieżą, włamaniem i pożarem;
11) prowadzenie gospodarki środkami trwałymi, wyposażenie Starostwa w materiały biurowe, druki, pieczątki, pieczęcie urzędowe oraz tablice;
12) prowadzenie spraw związanych z taborem samochodowym;
13) prowadzenie archiwum zakładowego Starostwa;
14) prowadzenie prenumeraty czasopism i wydawnictw zamawianych do Starostwa;
15) prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i pieczątek Starostwa;
16) zabezpieczenie łączności, nadzór nad sprawnością sieci telefonicznej i rozliczanie rachunków telefonicznych;
17) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
18) tworzenie identyfikacji wizualnej Starostwa;
19) wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 5 siepania 2015 r. o nieodpłatnej pomy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 294 ze zm.), w szczególności związanych z organizacją nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Zduńskowolskiego.
Do zadań Referatu Biuro Rady i Zarządu Powiatu należy:
1) opracowywanie projektów nowelizacji statutu Powiatu;
2) wykonywanie czynności związanych z planowaniem, organizacją pracy oraz obsługą kancelaryjno – biurową Rady, Komisji i Zarządu poprzez:
a) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla prawidłowej pracy Rady, Komisji i Zarządu;
b) organizacyjne i techniczne zabezpieczanie posiedzeń Rady, Komisji i Zarządu we współpracy z obsługą informatyczną Starostwa;
c) protokołowanie obrad Rady, posiedzeń Komisji i Zarządu;
d) prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady i Zarządu;
- wniosków i opinii Komisji Rady Powiatu Zduńskowolskiego;
- interpelacji i wniosków Radnych;
e) publikowanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Zduńskiej Woli oraz miejsca do tego przeznaczonych:
- uchwał Rady i Zarządu;
- wniosków i opinii Komisji Rady Powiatu Zduńskowolskiego;
- interpelacji i wniosków Radnych;
f) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady i Zarządu, wniosków komisji interpelacji i wniosków radnych zainteresowanym naczelnikom Wydziałów orazczuwanie nad terminowym ich załatwieniem;
g) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządu;
h) udzielanie pomocy Radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
i) wykonywanie zadań związanych z przygotowywaniem i organizacją wyborów organów Powiatu oraz referendum powiatowego.
Do zadań Referatu ds. Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa należy w szczególności:
1) realizacja określonych ustawami zadań publicznych o charakterze ponadgminnym w zakresie: spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
2) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Obrony Cywilnej;
3) opracowanie i przygotowanie do zatwierdzenia Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz jego aktualizacja;
4) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej w Powiecie;
5) tworzenie, ewidencjonowanie i przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej szczebla powiatowego oraz nadzór nad tworzeniem, funkcjonowaniem i ewidencją formacji obrony cywilnej w gminach;
6) przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej;
7) organizowanie wykonywania zadań obronnych przez podległe i nadzorowane przez Starostę jednostki organizacyjne;
8) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej:
a) pozamilitarnych przygotowań obronnych realizowanych na rzecz sił zbrojnych;
b) planu operacyjnego funkcjonowania powiatu zduńskowolskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
c) instrukcji i regulaminu pracy na głównym stanowisku kierowania Starosty;
d) organizowania i funkcjonowania systemu stałego dyżuru Starosty;
e) planu przygotowań podmiotów leczniczych Powiatu Zduńskowolskiego na potrzeby obronne państwa;
9) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
10) przygotowanie wniosków o nałożenie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
11) opracowanie i aktualizacja planu akcji kurierskiej Powiatu Zduńskowolskiego;
12) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i wykorzystaniem systemów łączności na potrzeby obronne państwa;
13) planowanie i realizacja szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej;
14) opracowanie wytycznych i uzgadnianie planów gmin w zakresie obrony cywilnej, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
15) opracowywanie rocznych dokumentów planistyczno – organizacyjnych w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
16) planowanie, organizowanie oraz prowadzenie kontroli wykonywania zadań w zakresie określonym przepisami szczególnymi;
17) opracowanie i aktualizacja powiatowego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;
18) prowadzenie obsługi Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
19) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska oraz prowadzącymi akcje ratownicze i humanitarne;
20) budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo- gaśniczego oraz powiatowych służb, inspekcji, straży i innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na terenie Powiatu;
21) organizowanie systemu łączności alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu;
22) przygotowanie i zabezpieczenie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO);
23) przygotowanie, organizowanie oraz koordynowanie przedsięwzięć planowej ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia lub zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny na obszarze Powiatu;
24) wykonywanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Powiatu;
25) pełnienie całodobowego dyżuru operacyjnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz prowadzenie i dokumentowanie jego działań;
26) zapewnienie funkcjonowania Radiowej Sieci Zarządzania Wojewody Łódzkiego;
27) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzią oraz przygotowywanie zarządzeń Starosty o ogłoszeniu i odwołaniu pogotowia przeciwpowodziowego i alarmu przeciwpowodziowego, a także dokonywanie ocen stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu;
28) wyposażenie i utrzymanie powiatowego magazynu kryzysowego i przeciwpowodziowego przeciwpowodziowego i kryzysowego ;
29) opracowywanie i aktualizacja Planu Dystrybucji Tabletek Jodku Potasu na terenie Powiatu na wypadek wystąpienia zagrożenia radiacyjnego;
30) realizacja zadań wynikających z zapisów rządowych programów dotyczących poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego;
31) dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu;
32) prowadzenie merytorycznej i technicznej obsługi prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
Do zadań Stanowiska ds. Kadr należy:
1) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw do załatwienia spraw w imieniu Starosty;
2) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
3) organizowanie i przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie;
4) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
5) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
6) organizowanie i koordynowanie praktyk zawodowych, staży absolwenckich, robót publicznych we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy;
7) gospodarowanie środkami funduszu płac i środkami na wydatki związane z utrzymaniem Starostwa.
Do zadań Referatu ds. Informatyki należy w szczególności prowadzenie spraw w zakresie:
1) obsługi informatycznej, w tym m.in.:
a) administrowanie serwerami Starostwa;
b) administrowanie portalami internetowymi Powiatu;
c) administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa;
d) administrowanie sieciami komputerowymi w Starostwie;
e) administrowanie systemem poczty elektronicznej;
f) administrowanie zdalnym dostępem do zasobów informatycznych;
g) określanie potrzeb w zakresie licencjonowania i uaktualniania systemów;
oprogramowania i aplikacji, a także ich wdrażanie oraz dostosowywanie do wymagań i potrzeb użytkowników;
h) sporządzanie planów wydatków związanych z informatyczną obsługą Starostwa oraz rozwojem systemów łączności;
i) prowadzenie spraw związanych z zakupem sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz usług informatycznych;
j) współpraca oraz nadzór nad podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi informatyczne na rzecz Starostwa;
k) wykonywanie zadań wynikających z przepisów o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
2) eksploatacji systemów informatycznych i sprzętu komputerowego, w tym m.in.:
a) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych oraz sprzętu komputerowego;
b) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie funkcjonowania systemów informatycznych i dedykowanych aplikacji;
c) współpraca z referatem organizacyjno-administracyjnym w sprawie ewidencji sprzętu komputerowego oraz licencji systemów informatycznych i oprogramowania komputerowego;
d) instalowanie i ewidencjonowanie oprogramowania komputerowego oraz kontrolowanie jego legalności;
e) współpraca z autorami eksploatowanych systemów informatycznych i oprogramowania komputerowego;
f) prowadzenie bieżącej konserwacji i wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego;
g) udzielanie pracownikom Starostwa fachowej pomocy dotyczącej eksploatacjisystemów informatycznych i sprzętu komputerowego;
h) podejmowanie oraz koordynowanie działań mających na celu zapobieganie oraz usuwanie skutków awarii systemów informatycznych i sprzętu komputerowego;
3) bezpieczeństwa i administracji systemów informatycznych (ASI), w tym m.in.:
a) administrowanie użytkownikami systemów informatycznych zgodnie z zasadami polityki bezpieczeństwa;
b) nadzór nad siecią teleinformatyczną i sprzętem komputerowym Starostwa ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ochrony danych osobowych;
c) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemów informatycznych;
d) archiwizowanie systemów informatycznych, aplikacji i baz danych;
e) sporządzanie okresowych raportów o bezpieczeństwie systemów informatycznych;
f) opracowywanie dokumentów zawierających szczególne wymagania bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych oraz ich modyfikacja w trakcie eksploatacji tych systemów;
4) obsługi telefonicznej, w tym m.in.:
a) administrowanie centralami telefonii stacjonarnej Starostwa;
b) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi telefonii stacjonarnej na rzecz Starostwa;
5) Do zadań referatu należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami referatu.
Pracownicy Wydziału Organizacyjnego i Zarządzania Kryzysowego
Anna Szubert – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Zarządzania Kryzysowego, Sekretarz Powiatu
tel.: 43 824 42 21
e-mail: a.szubert@powiatzdunskowolski.pl
org@powiatzdunskowolski.pl
Wioletta Jankowska – główny specjalista
tel.: 43 824 42 17
e-mail: kadry@powiatzdunskowolski.pl
w.jankowska@powiatzdunskowolski.pl
Edyta Wieczorek – inspektor
tel.: 43 824 42 17
e-mail: e.wieczorek@powiatzdunskowolski.pl
Paulina Śpiewak – podinspektor
tel.: 43 824 42 17
e-mail: p.spiewak@powiatzdunskowolski.pl
Dominika Wolna – kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego
tel.: 43 824 42 23
e-mail: org@powiatzdunskowolski.pl
d.wolna@powiatzdunskowolski.pl
Paweł Niewiadomski – inspektor
tel.: 43 824 42 19
e-mail: org@powiatzdunskowolski.pl
p.niewiadomski@powiatzdunskowolski.pl
Mirosław Kowalczyk – inspektor
tel.: 43 824 42 22
e-mail: org@powiatzdunskowolski.pl
m.kowalczyk@powiatzdunskowolski.pl
Wiktoria Kołodziejczyk – inspektor
tel.: 43 824 42 23
e-mail: org@powiatzdunskowolski.pl
w.kolodziejczyk@powiatzdunskowolski.pl
Piotr Hauptman – kierownik referatu ds. Informatyki
tel.: 43 824 42 20
e-mail: inforg@powiatzdunskowolski.pl
p.hauptman@powiatzdunskowolski.pl
Michał Stanieski – pomoc administracyjna
tel.: 43 824 42 14
e-mail: m.stanieski@powiatzdunskowolski.pl
Elżbieta Szymczak – kierownik Biura Rady i Zarządu Powiatu
tel.: 43 824 42 24
e-mail: rada@powiatzdunskowolski.pl
e.szymczak@powiatzdunskowolski.pl
Emilia Szymczak – inspektor
tel.: 43 824 42 24
e-mail: rada@powiatzdunskowolski.pl
e.szymczak2@powiatzdunskowolski.pl
Marek Derdak – kierownik Referatu ds. Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa
tel.: 43 824 42 25
e-mail: m.derdak@powiatzdunskowolski.pl
Artur Malec – inspektor
tel.: 43 824 42 25
e-mail: obrona@powiatzdunskowolski.pl
a.malec@powiatzdunskowolski.pl
Marta Witkowska – inspektor – obsługa Sekretariatu Starostwa
Aleksandra Wójcik – sekretarka
tel.: 43 824 42 10, 43 824 42 11, 43 823 22 04
fax 43 824 42 50
e-mail: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
Edyta Wieczorek – inspektor, archiwista
Jolanta Półgrabia – pełnomocnik, archiwista
Jan Marcinkowski – robotnik gospodarczy
Małgorzata Witkowska – goniec
Alicja Śpiewak – pracownik ds. utrzymania czystości
Maria Błaszczyk – pracownik ds. utrzymania czystości
Joanna Witkowska – pracownik ds. utrzymania czystości
Ewa Mielczarek – pracownik ds. utrzymania czystości