Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami realizuje zadania administracji geodezyjnej i kartograficznej, wynikające z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego, gleboznawczej klasyfikacji gruntów, ochrony gruntów rolnych w tym również prowadzi powiatowy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej oraz sprawy scalenia i wymiany gruntów rolnych. Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami pełni jednocześnie funkcję powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. Wydziałem Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami kieruje Geodeta Powiatowy będący również kierownikiem powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej.
W skład Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wchodzi:
1) Referat Gospodarki Nieruchomościami.
W Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami uwtorzone następujące stanowiska pracy:
1) ds. obsługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
2) ds. koordynowania usytuowania projektowanych sieci i uzbrojenia terenów;
3) ds. wprowadzania zmian danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości), rejestru cen i wartości nieruchomości;
4) ds. udostępniania baz danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości), rejestr cen i wartości nieruchomości, obsługi interesantów;
5) do spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów rolnych;
6) ds. prowadzenia powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
7) ds. kontroli opracowań geodezyjnych i kartograficznych;
8) ds. realizacji ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych oraz spraw klasyfikacji gruntów, prowadzenia rejestrów i statystyk wynikających z przepisów szczególnych;
9) ds. realizacji ustawy z zakresu gospodarki nieruchomościami dotyczące gospodarowania mieniem Powiatu Zduńskowolskiego, planowanie i realizacja budżetu;
10) ds. realizacji ustawy z zakresu gospodarki nieruchomościami dotyczące gospodarowania mieniem Skarbu Państwa i przekształceniem na wniosek prawa użytkowania wieczystego na własność, planowanie i realizacja budżetu;
11) ds. naliczania opłat ich aktualizacji z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu, windykacji należności, zabezpieczenia hipotecznego w zakresie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Zduńskowolskiego;
12) ds. wywłaszczenia, zwrotów nieruchomości przejętych z różnych tytułów, czasowego zajęcia nieruchomości i orzekania o odszkodowaniu;
13) ds. prowadzenia i aktualizacji zasobów Skarbu Państwa i Powiatu, regulowania stanów prawnych, realizacji zadań wynikających z ustaw szczególnych związanych z gospodarowaniem majątkiem Skarbu Państwa i Powiatu oraz sprawozdawczości;
14) ds. terenów rozwojowych na obszarze Powiatu.
Do podstawowych zadań Geodety Powiatowego należy:
1) gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
2) kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym;
3) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenów;
4) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
5) zakładanie osnów szczegółowych;
6) zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
7) prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
8) tworzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennej;
9) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości-wypisów i wyrysów), rejestru cen i wartości nieruchomości;
10) wprowadzanie do bazy danych zasobu geodezyjnego odpisów ostatecznych decyzji administracyjnych dotyczących pozwoleń na budowę budynku;
11) prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów rolnych;
12) zapewnienie gminom, marszałkowi województwa, Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa nieodpłatnego, bezpośredniego dostępu do baz danych ewidencji gruntów i budynków;
13) współpraca z Głównym Geodetą Kraju w zakresie tworzenia i utrzymania zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach;
14) współpraca w zakresie pozyskiwania i przekazywania danych z ewidencji gruntów i budynków z innymi rejestrami publicznymi (IACS, KW, TERYT, PESEL, REGON);
15) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
16) prowadzenie spraw związanych z gleboznawczą klasyfikacją gruntów;
17) prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów rolnych i leśnych z produkcji;
18) przeprowadzenie sprawozdawczości i kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
19) przedkładanie Radzie do zatwierdzenia rocznego projektu planu oraz sprawozdania z wykonania zadań gospodarowania środkami budżetowymi z opłat za udostępnianie zasobu.
Do podstawowych zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy:
1) tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
2) tworzenie banku wolnych terenów inwestycyjnych przeznaczonych do zagospodarowania;
3) prowadzenie wykupów terenów dla potrzeb inwestycji powiatowych;
4) prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
5) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
6) naliczanie, windykacja należności, aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
7) opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanego z urzędu;
8) prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
9) udzielanie informacji o terenach rozwojowych na obszarze powiatu;
10) przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
11) przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości, w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody;
12) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz rozliczeniami z tytułu zwrotu;
13) zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa, przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
14) prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
15) podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa, będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
16) składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
17) przygotowywanie decyzji związanych z wyrażeniem zgody na nadanie resztówki;
18) prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
19) prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
20) prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazywania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład zasobów przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
21) występowanie do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o nieodpłatne przekazanie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonaniu zadań własnych;
22) przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
23) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynki osobie, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę;
24) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa, bez pierwszej opłaty rocznej;
25) przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części, pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za niezbędną, na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
26) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe.
Zapraszamy do kontaktu:
- geodezja@powiatzdunskowolski.pl
- nieruchomosci@powiatzdunskowolski.pl
Dane kontaktowe:
ul. Żeromskiego 10a
98-220 Zduńska Wola
tel. 43 823-44-29
tel. 43 824-42-57, 43 824-48-50 (Referat Gospodarki Nieruchomościami)
Dzionek Dariusz - Naczelnik Wydziału / Geodeta Powiatowy
tel. 43 823-44-29, wew. 30
e-mail: geodezja@powiatzdunskowolski.pl
d.dzionek@powiatzdunskowolski.pl
Inga Garbarczyk - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 33
e-mail: i.garbarczyk@powiatzdunskowolski.pl
Milena Stępnik - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 34
e-mail: m.stepnik@powiatzdunskowolski.pl
Dawid Szewczyk - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 34
e-mail: d.szewczyk@powiatzdunskowolski.pl
Katarzyna Jurek - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 33
e-mail: k.jurek@powiatzdunskowolski.pl
Justyna Zarzycka - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 35
e-mail: j.zarzycka@powiatzdunskowolski.pl
Adrian Gajewski - podinspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 35
e-mail: a.gajewski@powiatzdunskowolski.pl
Izabela Frącala - inspektor
ul. Królewska 10, pok. 7
tel. 43 824-42-59
e-mail: i.fracala@powiatzdunskowolski.pl
Karolina Jaśniewska - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29 wew. 34
e-mail: k.jasniewska@powiatzdunskowolski.pl
Karolina Walancik - inspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 33
e-mail: k.walancik@powiatzdunskowolski.pl
Agnieszka Durzewska - inspektor
ul. Królewska 10, pok.7
tel. 43 824-42-59
e-mail: a.durzewska@powiatzdunskowolski.pl
Anna Starczyk - podinspektor
ul. Królewska 10, pok.5a
tel. 43 824-42-53
e-mail: a.starczyk@powiatzdunskowolski.pl
Anna Kwiatkowska - podinspektor
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 34
e-mail: a.kwiatkowska@powiatzdunskowolski.pl
Dorota Trzaskowska - informatyk
ul. Żeromskiego 10a
tel. 43 823-44-29, wew. 35
e-mail: d.trzaskowska@powiatzdunskowolski.pl
Referat Gospodarki Nieruchomościami
ul. Królewska 10
tel. 43 824-42-57, 43 824-48-50
Dariusz Tomczyk - Kierownik Referatu
ul. Królewska 10, pok. 7a
tel. 43 824-42-57
e-mail: d.tomczyk@powiatzdunskowolski.pl
nieruchomosci@powiatzdunskowolski.pl
Milena Wojciechowska - główny specjalista
ul. Królewska 10, pok. 5
tel. 43 824-48-50
e-mail: m.wojciechowska@powiatzdunskowolski.pl
Ilona Jarzyńska - inspektor
ul. Królewska 10, pok. 7a
tel. 43 824-42-57
e-mail: i.jarzynska@powiatzdunskowolski.pl
Anna Wągrowska - inspektor
ul. Królewska 10, pok. 7a
tel. 43 824-42-57
e-mail: a.wagrowska@powiatzdunskowolski.pl
Paulina Szugajów - podinspektor
ul. Królewska 10, pok. 5
tel. 43 824-48-50
e-mail: p.szugajow@powiatzdunskowolski.pl
Jarosław Andrysiak - pomoc administracyjna
ul. Królewska 10, pok. 5
tel. 43 824-48-50
e-mail: j.andrysiak@powiatzdunskowolski.pl