Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych prowadzi sprawy związane z zadaniami inwestycyjnymi Powiatu, oraz planowaniem i programowaniem zadań strategicznych i rozwojowych Powiatu. Wydział prowadzi sprawy związane z przygotowaniem i organizowaniem procedur udzielania zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie zadań prowadzonych przez Powiat.
W Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych utworzone są następujące stanowiska:
1) ds. zarządzania projektami;
2) ds. inwestycji;
3) ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych;
4) ds. planowania i rozwoju;
5) ds. przygotowania i organizacji postępowań przetargowych;
6) ds. ewidencji, monitoringu i sprawozdawczości;
W zakresie inwestycji do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
1) opracowanie planów rocznych oraz wieloletnich programów inwestycyjnych w zakresie zadań inwestycyjnych Powiatu;
2) koordynacja i współpraca z właściwymi instytucjami w sprawach inicjowania i realizacji inwestycji wspólnych;
3) monitorowanie możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych na dofinansowanie planowanych projektów inwestycyjnych;
4) obsługiwanie i nadzorowanie inwestycji dla zadań przyjętych w planach rozwoju Powiatu;
5) przygotowanie dokumentacji wymaganej do zawarcia umów na realizację inwestycji;
6) organizowanie i zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi zadaniami;
7) dokonywanie rozliczeń realizowanych zadań i ich nadzór w okresie wymagalnej trwałości projektu.
W zakresie planowania i programowania rozwoju Powiatu oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych do zadań Wydziału należy w szczególności:
1) inicjowanie działań na rzecz rozwoju Powiatu;
2) koordynowanie realizacji zadań przyjętych w dokumentach strategicznych i planistycznych Powiatu;
3) aktualizacja dokumentów strategicznych i planistycznych Powiatu we współpracy z innymi Wydziałami;
4) inicjowanie i koordynowanie realizacji programów rozwojowych Powiatu, w tym w szczególności Planu Rozwoju Lokalnego i Wieloletniego Programu Inwestycyjnego;
5) prowadzenie ogółu działań w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych w zakresie zadań inwestycyjnych Powiatu, we współpracy z innymi Wydziałami;
6) realizacja zadań prorozwojowych Powiatu przy wykorzystaniu funduszy zewnętrznych.
Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru przez Zarząd nad działalnością Powiatowego Zarządu Dróg w Zduńskiej Woli:
1) planowanie i kontrola wykorzystania przyznanych dotacji;
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem regulaminów organizacyjnych;
3) nadzorowanie spraw związanych z organizacją i zapewnieniem usług o odpowiednim standardzie w zakresie zadań realizowanych przez zarządcę dróg.
W zakresie zamówień publicznych do podstawowych zadań Wydziału należy:
1) przygotowanie i organizowanie procedur udzielania zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa udzielanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie zadań prowadzonych przez Powiat;
2) przygotowanie i organizowanie procedur udzielania zamówień publicznych z udziałem dofinansowania ze środków zewnętrznych prowadzonych przez Powiat udzielonych na podstawie Prawo zamówień publicznych oraz na podstawie wytycznych programowych;
3) sprawdzenie zgodności przygotowania i przeprowadzenie zamówienia w trybie pozaustawowym z wewnętrznymi regulacjami obowiązującymi w Starostwie;
4) inicjowanie, przygotowanie i przekazywanie projektów dokumentów do wdrożenia w drodze wewnętrznych regulacji istotnych z punktu ograniczania ryzyka w zamówieniach publicznych przy współpracy z obsługą prawną Powiatu;
5) prowadzenie monitoringu prawidłowości wszczynania postępowań, zastosowanych druków i formularzy, trybu i sposobu działania w wykonywaniu czynności w postępowaniu;
6) przygotowanie stosownego projektu zarządzenia o powołaniu komisji przetargowej oraz udział w jej pracach;
7) monitorowanie zmian w przepisach dotyczących zamówień publicznych, śledzenie komentarzy, orzeczeń w tym obszarze, prowadzenie instruktażu, udzielanie wyjaśnień i porad pracownikom Wydziałów;
8) nadzorowanie prowadzenia bieżącej ewidencji zamówień publicznych Powiatu realizowanych w Starostwie;
9) prowadzenie wymaganej przepisami prawa sprawozdawczości z udzielanych przez Powiat zamówień publicznych.
Zapraszamy do kontaktu:
- ul. Złotnickiego 25, budynek "A", pokoje: 11 i 12
- tel. 43 824 42 43, 43 824 42 41
- e-mail: inwestycje@powiatzdunskowolski.pl, zamowienia@powiatzdunskowolski.pl
Kinga Kras - Naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych
tel. 43 824 42 42, e-mail: k.kras@powiatzdunskowolski.pl
Pracownicy:
Katarzyna Tomczyk
tel. 43 824 42 43, e-mail: k.tomczyk@powiatzdunskowolski.pl
Anna Paszkiewicz-Banaś
tel. 43 824 42 43, e-mail: a.banas@powiatzdunskowolski.pl
Małgorzata Woźniak
tel. 43 824 42 44, e-mail: m.wozniak@powiatzdunskowolski.pl
Małgorzata Matyjas
tel. 43 824 42 44, e-mail: m.matyjas@powiatzdunskowolski.pl
Sylwester Woźniak - Kierownik Referatu Zamówień Publicznych
tel. 43 824 42 41, e-mail: s.wozniak@powiatzdunskowolski.pl
Marlena Kozłowska-Skała
tel. 43 824 42 41, e-mail: m.kozlowska@powiatzdunskowolski.pl