Kiedy warto zgłosić się do rzecznika?
- Gdy kupiliśmy towar w lokalu firmy i spotkaliśmy się np. z odmową przyjęcia reklamacji, niejasnymi zapisami gwarancyjne czy nieskutecznym usunięciem wad towaru.
- Gdy kupiliśmy coś poza lokalem firmy lub w internecie i zostaliśmy np. wprowadzani w błąd co do przedmiotu sprzedaży podczas rozmowy telefonicznej, otrzymaliśmy niezrozumiałą umowę, nie otrzymaliśmy kopii dokumentów.
- Gdy korzystaliśmy z usług – m.in. telekomunikacyjnych, przewozowych, transportu przesyłek, turystycznych, edukacyjnych, finansowych, deweloperskich, związanych z dostawą mediów, ubezpieczeniowych, zdrowotnych i np. nie zostaliśmy poinformowani o dodatkowych opłatach i pełnych warunkach umowy, mamy kłopot z odstąpieniem od umowy, wysokimi karami umownymi, źle naliczonymi opłatami lub brakiem rzetelnych informacji o usługach.
W jaki sposób rzecznik interweniuje?
- Udziela konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
- Występuje do przedsiębiorców w sprawie ochrony praw i interesów konsumentów.
- Wytacza powództwa na rzecz konsumentów w sprawach o ochronę ich interesów.
- Współdziała z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Jak skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumentów?
- ul. Getta Żydowskiego 4a, pokój: 1
- tel.: 43 672 30 08
- e-mail: rzecznik@powiatzdunskowolski.pl
- dzień i godziny przyjęć: czwartki, 10:00-14:00
Przydatne linki:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Europejskie Centrum Konsumenckie
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi
Izabela Gabrysiak - Powiatowy Rzecznik Konsumenta
Miejsce urzędowania: Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli
ul. Złotnickiego 25 pok. 22; tel. (043) 823-22-04; wew. 131
W dniach: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek;
W godzinach: 7:00 - 15:00
» Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
» Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
» Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
» Interwencje telefoniczne, na piśmie i osobiste w sprawach konsumentów.
» Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
» Przygotowywanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze Powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę. Powiatowy Rzecznik Konsumenta - Izabela Gabrysiak