15 lipca w siedzibie Starostwa Powiatowego odbyło się uroczyste podpisanie umowy na realizację zadania:
„Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół, Bursy Szkolnej i Szkolnego Schroniska Młodzieżowego Nr 2 przy ul. Okrzei 11 w Zduńskiej Woli w zakresie wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, docieplenia ścian i stropodachu, wraz z modernizacją systemu c.o.”
W przetargu na wykonanie robót wzięło udział 10 przedsiebiorców, wybrano najtańszą, spełniającą wymagania zamawiającego, ofertę firmy Tomasz Kutynia F.H.U. KUTYNIA z Opatowa. Firma ta zajmuje się budową i remontami obiektów użyteczności publicznej, obecnie prowadzi 12 inwestycji, m.in. prace przy bastionie św. Barbary na Jasnej Górze.
Zadanie będące przedmiotem podpisanej umowy jest realizowane w ramach projektu: „Program zarządzania energią w budynkach użyteczności publicznej Powiatu Zduńskowolskiego, Etap I: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół, Bursy Szkolnej i Szkolnego Schroniska Młodzieżowego Nr 2 przy ul. Okrzei 11 w Zduńskiej Woli oraz budynku przy ul. Getta Żydowskiego 4 w Zduńskiej Woli”. Wartość projektu to ok. 2.413 mln zł.
Zadanie jest współfinansowane ze środków NFOŚiGW w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt. „System zielonych inwestycji”, Część 1) zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej – planowana wysokość dofinansowania wynosi 30% wartości zadania –
i
WFOŚiGW w ramach Programu Priorytetowego „Racjonalizacja zużycia energii w budynkach użyteczności publicznej oraz zasobach komunalnych należących do jednostek samorządu terytorialnego w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery”, planowana wysokość dofinansowania wynosi 60% wartości zadania, z czego 30 % to dotacja, a 30 % – pożyczka.
Środki z budżetu Powiatu Zduńskowolskiego stanowią 10% wartości zadania.
Wartość robót budowlanych brutto: 1.169.888,09 zł.
Zakres i terminy realizacji
Przedmiot umowy będzie realizowany w trzech etapach:
Etap I (wynagrodzenie 278.831,71 zł) obejmuje:
1) wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,
2) montaż nawiewników higrosterowalnych.
Termin realizacji etapu I: do 26.08 2013 roku
Etap II (wynagrodzenie 205.733,24 zł) obejmuje:
1) docieplenie dachów (stropodachów),
2) roboty związane z renowacją schodów zewnętrznych.
Termin realizacji etapu II: do 21.10.2013 roku
Etap III (wynagrodzenie 685.323,14 zł) obejmuje:
1) docieplenie ścian zewnętrznych,
2) modernizację systemu c.o.
Termin realizacji etapu III: do 15.01.2014 roku
Przekazanie terenu budowy wykonawcy robót nastąpi 15 lipca 2013 r., na początek zostanie przeprowadzona inwentaryzacja okien i drzwi. Jak zapewnił wicestarosta Witold Oleszczyk, prace nie zakłócą toku lekcji w Zespole Szkół im. K. Kałużewskiego i J. Sylli.