20 lutego 2012 r. o godz. 17.00 w Filii MDK w Karsznicach rozpoczęło się trzygodzinne spotkanie mieszkańców osiedla z przedstawicielami miejscowych samorządów. Głównym tematem były drogi: remonty, budowy i zaniedbania. Starosta Wojciech Rychlik omówił zakres prac związanych z bliską już, a od dawna oczekiwaną przebudową ulicy Karsznickiej: I etap przebudowy (od drogi krajowej 12, 14 do ul. Leśmiana) zostanie zrealizowany w tym roku, II etap (dalsza część drogi w kierunku Marzenina) w roku 2013.
Najważniejszym punktem spotkania było przedstawienie społeczności Karsznic wspólnego projektu trzech samorządów: powiatu, miasta i gminy dotyczącego budowy łącznika między projektowaną drogą ekspresową S8 a krajową dwunastką.
Jak wiadomo, GDDKiA uparcie odmawia skomunikowania dróg pozostających w jej gestii poprzez wykonanie łącznika po wschodniej stronie linii kolejowej i zamierza „wpuścić” ruch tranzytowy w ul. Karsznicką. To rozwiązanie budzi zdecydowany sprzeciw i mieszkańców osiedla, i władz samorządowych. Ponieważ budowa S8 weszła już w fazą realizacji i – od chwili rozpoczęcia robót – ma powstać w ciągu 27 miesięcy, miejscowe samorządy porozumiały się w sprawie wytyczenia łącznika po części tylko ul. Karsznicką (od granic powiatu do ul. Leśmiana), a dalej drogą zbiorczą biegnącą przez niezabudowane tereny wsi Karsznice, którą samorządy chcą zbudować własnymi siłami. „Przedstawiamy to jako propozycję – stwierdził starosta Wojciech Rychlik. – Przy poparciu mieszkańców możemy się starać o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych i krajowych”. Prezydent Piotr Niedźwiecki zaapelował: „Trzeba pomóc sobie samym, jeśli Państwo Polskie zapomina o swoich obowiązkach”. Wójt Henryk Staniucha podkreślił, że w uzgodnieniach między samorządami brano pod uwagę jak najmniejszą szkodliwość proponowanych rozwiązań dla terenów zabudowanych.
W dyskusji mieszkańcy Karsznic zgłaszali potrzebę zmodernizowania także innych dróg osiedlowych, które są w bardzo złym stanie, szczególnie przy obecnej aurze – rozwiązanie tego problemu wiąże się z koniecznością wykonania właściwego odwodnienia, gdyż w dzielnicy funkcjonuje (i to źle) odwodnienie powierzchniowe do otwartych rowów. Postulowano zmiany w przyporządkowaniu dróg poszczególnym samorządom, co spotkało się z aprobatą przedstawicieli powiatu, gdyż zgodnie z ustawą o samorządach drogi powiatowe powinny stanowić ciągi łączące dwa samorządy, jak np. ul. Karsznicka, która wybiega w stronę powiatu łaskiego – i takie właśnie ciągi mają priorytet w planowaniu inwestycji. Remont ul. Karsznickiej i budowa łącznika to przedsięwzięcia prorozwojowe, otwierające dostęp do terenów inwestycyjnych, które są szansą na ożywienie gospodarki w naszym regionie.